sunnuntai 12. huhtikuuta 2009

Keisarillinen talvi

Kiehtova violetti

Runotorstaissa ja Valokuvatorstaissa on tämän viikon aiheena Violetti. Minulle violetti oli pitkään torjuttu väri, se ei vetänyt yhtään puoleensa. Joitakin vuosia siten kävimme yhden naisporukan kanssa värianalyysissä ja sen kautta löysin violetin. Kun astuin värianalyysintekijän työhuoneeseen, näin pöydälle levitettyinä upean sinisen, violetin, purppuranpunaisen ja punaisen hehkuisia kankaita niin aivan mykistyin. Tuo värianalyysejä tekevä ihminen toimi myös vaatesuunnittelijana joten en osannut kuvitellakaan, että tuossa olivat hänen minulle löytämänsä kankaat!

Siitä lähtien violetti eri sävyineen on kiehtonut minua. Viihdyn siinä värissä, sen lukemattomissa sävyissä. Minulle, vaihtelunhaluislle naisihmiselle, se on vähän ihmekin.Toki käytän muitakin värejä, violetti on vain osa pukeutumistani.

Väripalettini nimi on Keisarillinen talvi. Runollinen nimi värimaailmalleni, tuo mieleeni tsaarinajan väriloiston Pietarissa.
Posted by Picasa

6 kommenttia:

  1. Hienot värit! Aikalailla samanlaiset pukevat minuakin, ja kontrastia pitää olla. Kirkas sinivioletti saa näyttämään reippaalta ja elävältä, sinapinkeltaisessa näyttää kuolleelta.

    VastaaPoista
  2. Katriina, sinapinkeltainen kuulostaakin siltä miltä näyttää!
    Oikea väri valittuan ihoon ja hiuksiin sopivaksi heleyttää ja kirkastaa koko olemuksen, se on totta. Minä käytän värejä paljon mielialan mukaan ja mustakin kuuluu valokoimaani, usein kyllä terästettynä jollakin muulla värilla. Huonoina päivinä voi värillä piristää oloa ja joskus tekee mielii häipyä harmaan taakse piiloon!

    VastaaPoista
  3. Täyteläiset värit, viileästä violetista hehkuviin täyteläisiin sävyihin.
    Jotenkin miellän nuo violetin sävyt tummalle tai tummatukkaiselle naiselle. Eikä ihonväri ole kalpea.
    Osunko oikeaan.

    VastaaPoista
  4. Arleena,ihonvärini on tumma mutta hiukseni eivät ole tummat . Oma hiusvärini nykyään taitaa olla harmaa, mutta värjään hiuksiani melko tummiksi, väri taitaa olla kastanjaan vivahtava.Nuorempana hiukseni olivat ihan vaaleat, mutta tummuivat iän myötä.

    VastaaPoista
  5. Siis vihdoinkin muutit tänne! Olen lueskellut juttujasi tuolla toisessa blogissa, joka aukeaa tosi hitaasti minun koneella ja kommentointi vasta onkin työlästä. Kaunis ja rauhallinen tunnelma tässä blogissa.

    Minä olen löytänyt violetin vasta viime syksynä. Samoin sinisen, jota olen vierastanut koko elämäni.

    VastaaPoista
  6. Tuike; tätä muuttoa suunnittelin jo pitkään. Itseasiassa lokakuussa jo aloitin tämän. Vaatii aikaa opetella näitä uusia juttuja. Monet ovat todenneet samaa kuin sinä. Tämän blogger-pohjan pitäisi olla helpompi käyttää. Katsotaan. Eniten pidän siitä, kun voin itse vaihtaa pohjan sävyjä, kuvia tai tekstutylejä haluamikseni. Vaihtelunhaluinen kun olen.

    On hienoa kun löytää uusia värejä itselleen!

    VastaaPoista